Zadanie 2 (2023r): animacja w POV-Ray 1. Konfiguracja projektu POV-Ray w celu tworzenia animacji - W programie POV-Ray otworzyć plik typu POV - np. scenę opracowaną w zad. 1 - Utworzyć nowy plik z rozszerzeniem INI, o tej samej nazwie co plik POV 2. Przygotować konfigurację próbnej animacji w pliku INI - zdefiniować ograniczoną rozdzielczość obrazu (okienku menu, lub wpis do pliku INI) - zdefiniować niewielką liczbę klatek, np. 12 (wpis w pliku INI) - zdefiniować przedrostek nazw plików klatek animacji (krótki, będzie uzupełniany) 3. Wykonać projekt animacji - zdefiniować reguły ruchu i zmian elementów - liczba elementów (grup elementów) poruszających się - minimum 3 - wśród w/w może znajdować się położenie / orientacja kamery - efekt ruchu wywoła wprowadzenie zmiennej "clock" do definicji wybranych parametrów obiektów - modyfikowane mogą być także parametry ilościowe np. opisujące tekstury obiektów - przeprowadzić serię próbnych generacji klatek animacji - podgląd klatek np. w programie IrfanView 4. Po uzyskaniu zadowalającej kompozycji animacji, wygenerować wersję ostateczną klatek - ustawić rozdzielczość na docelową np. 1024 x 768 (lub inną) - ustawić liczbę klatek na docelową, np. z przedziału 50 - 100 - zmienić nazwę przedrostka plików klatek, aby uniknąć mieszania z animacją próbną - wygenerować docelowe klatki animacji - (opcjonalnie) połączyć klatki animacji w jedną całość (plik) programem VirtualDub - usunąć zbędne pliki klatek animacji